hur många morötter är ok att köpa

Alltså, jag brukar inte köpa hem morötter, för att jag inte gillar morötter särskilt mycket helt enkelt. 
Men ibland händer det ändå att jag behöver en morot när jag gör t.ex. köttfärssås, eller som idag -fitnesskålpudding! Haha, vad fan är det, undrar ni kanske.. Men tänk inte på det, jag ska skriva om morötter nu.
 
Iaf, jag brukar oftast bara behöva en morot till mina måltider, men det känns alltid så himla underligt att bara köpa en morot, så det slutar alltid med att jag köper en hel påse som de brukar säljas i. Men idag kände jag mig så himla snål för att det är dåligt med pengar på kontot, så jag bestämde mig för att bara ta en enda morot. När jag stod där och klämde på morötterna för att hitta en lagom storlek till min middag så kände jag att jag blev helt tomatröd i ansiktet. Snart skulle jag nämligen väga en ganska tjock morot på vågen och lägga ner den i korgen... Det kändes verkligen som att alla stirrade på mig och tänkte precis samma sak. Varför tog hon bara en morot? Och visst var det en stor och tjock en? Ska hon verkligen ha den till matlagning? Jag trodde inte att jag skulle bry mig, men fyfan vad jag skyndade mig därifrån. Haha. Det känns liksom inte lika underligt att köpa EN gurka.. Men EN morot? Eller är det bara i mitt huvud? Och nä, hela grejen handlar inte om att jag skulle ha någon historia med att besudla morötter... Händer det att ni också bara köper EN morot? Behöver få bekräftat att det inte är något skumt alls. Haha.
 

Kommentera här: