för helvete då

Det är fredag kväll och jag sitter hemma än en gång och pluggar. Imorgon måste jag gå upp tidigt och ta mig till skolan. Jag har inte mycket annat till val helt enkelt. Åtminstone om jag vill klara den här kursen jag läser, för den är fan svår, troligen för att det inte alls är min grej. Jag vill ju så gärna utmana mig själv och avsluta kursen med bra betyg, men nu börjar jag få panik här alltså, jag vet inte om jag vill leva såhär just nu. Att mitt liv kretsar så mycket kring studier och att "fylla på CVt" med utbildningar för att förhoppningsvis kunna få ett välbetalt jobb. Det känns på något vis som att jag "missar" livet och att jag försöker uppnå något för att jag har intalat mig själv att jag borde, för att det är ett vuxet beslut och det är det som förväntas av mig, fast jag egentligen vill göra något helt annat.
 
Jag vet fullt seriöst inte hur jag ska hantera det här för tillfället. Det är kanske bara en sådan dag.
Önskar bara att någon var här och pratade med mig just nu. Jävla fredag.
 

Kommentera här: