att tala eller inte tala

Problem: Svårigheter att uttala bokstaven "R" och ord som t.ex. ord, kurs, borste och försörjningsstödtagare. Jag trodde aldrig att jag ens skulle behöva säga ett ord som försörjningsstödtagare, men nu måste jag nämna det hela tiden i mitt jobb. Jag vill bara gräva ner mig själv.

Tips: Flytta inte fram och tillbaka mellan olika landskap medan du är barn och fortfarande påverkas lätt av dialekter. Resultatet av Skåne-Småland-Skåne flyttar kan t.ex. leda till att du inte kan rulla dina "R" överhuvudtaget. Vissa menar att detta beror på att jag är invandrare? Inga kommentarer på det.

Andra ord som också låter konstigt ur min mun: Godis. Tydligen har jag en amerikansk dialekt på det, och några andra ord... Vetifan vad jag ska skylla det på? Kan ni komma på fler ord som jag uttalar konstigt? Kom igen, jag vet att ni vill..! Baaara häll bensin på elden som tar död på mitt självförtroende!

Kommentera här: