100 jävla frågor alltså

Jag hittade den här listan på Hanapees blogg, och eftersom jag tycker det är kul att läsa sånt hos andra så har jag själv fyllt i den. Jag gjorde den tidigare under fredagen, så jag får tidsinställa detta lite bakåt i tiden.. Är mitt i natta nu alltså..

1. Hur gammal är du om fem år? 30.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min lärare.

3. Hur lång är du? 175cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Eternal sunshine of the spotless mind

5. Vem ringde du senast? En gubbe som heter Magnus.

6. Vem ringde dig senast? Någon telefonförsäljare.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Orkar inte citera, det var långt.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS! Fast börjar bli rätt bekväm med att ringa nu alltså..

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? Förra lördagen.

11. Vilken ögonfärg har du? Grön.

12. När vaknade du i dag? 06.50.

13. Vilken är din favoritjulsång? Kan man ha en sådan?

14. Vilken är din favoritplats? Vadå vilken "plats"? Min säng..? Går att sitta, ligga, äta, läsa, ja, göra allt möjligt där.

15. Vilken plats föredrar du minst? Den låga sittplatsen vid fönstret på bussen som är precis bakom de sittplatser där man kan ställa barnvagnar/rullstolar. Den är obehaglig.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Min tanke/fantasiförmåga sträcker sig inte så långt framåt.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Feberhallucinationer!

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skämtet jag pratat om att jag kom på.

19. Hur stor är din säng? 160cm bred iaf.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? På, oftast. Har en asful pyjamas. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra. En att sova på, en att krama och två som jag tydligen använder när jag sover oroligt...

23. Hur många landskap har du bott i? I Sverige då ja... Två, Skåne och Småland.

24. Vilka städer har du bott i? Malmö, Landskrona, Smålandsstenar, Visegrad.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.

26. Är du social? Det händer väl.

27. Vilken är din favoritglass? Choklad. 

28. Vilken är din favoritefterrätt? Budapesttårta!

29. Tycker du om kinamat? Ja.

30. Tycker du om kaffe? Jag tycker om gott kaffe.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten.

32. Sover du på någon särskild sida? Av kroppen? Högersida. Vänster när tankarna håller mig vaken.

33. Kan du spela poker? Om någon lär mig, ja.

34. Tycker du om att mysa/kela? Jättemycket.

35. Är du en beroendemänniska? Asså.. Nä.. Jo.. Dumle?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nä.

37. Vill du ha barn? Jag vet inte. Ja, troligen, men det skrämmer mig. Kanske en dag när det slutar vara så skrämmande och det finns någon vid min sida som får det att kännas som ett självklart val.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och bosniska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nä.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bada i bassäng, njuta av livet intill hav.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Sånt bullshit som kläder och skor.

42. Äger du dyrbara smycken? Definiera dyrbara?

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Asså, va, nä.

44. Kan du rulla med tungan? Nä.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Mig själv för tillfället.

46. Sover du med gosedjur? Inte längre...

47. Vad har du för ringsignal? Låter som en gammal telefon.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Mamma har nog.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Dumlepåse...

50. Flirtar du mycket? Jag har tydligen lugnat mig sedan gymnasiet. Vet inte hur läget är nu. Någon annan som kan svara på det? Jag vet inte själv alltså.

51. Kan du byta olja på bilen? Jag tror det...

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nä.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Rävungen.

54. Läser du dagstidningen? Metro?

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Damernas värld. Men bara för att få Ittala-vinglas.

56. Dansar du i bilen? Det händer.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar inte på radio. Men säkert Din Gata när jag åkte bil senast.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vad jag ska komma ihåg att göra idag.

59. När var du i kyrkan senast? Iiiiingen aning...

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Någon bosnisk dam vars svenska var dålig ibland. Det var roligt.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka. Kan tilläggas att det var på en festival.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Extra speciellt? Vafan då? Men måste vara min svägerska som gjorde ett armband till mig idag.

63. Vad lyssnar du på just nu? Surrandet från min dator. Måste sätta igång musik alltså....

64. Har du varit med i tidningen? Jaa... Var nog 2009 då jag var med i Expressens bilaga "Fredag", då Elin Kling hade valt ut en "outfit" jag hade. Haha. Hon var min stil-idol på den tiden, så jag blev sjukt stolt alltså.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Ostbågar med fruktyoghurt skulle nog mina vänner säga. Jag håller med.

66. Vem såg dig naken senast? Någon som har sett mig naken många gånger.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa.

68. Hur imponerar man på dig? Svår fråga alltså... Men jag blir nog imponerad av personer som hinner med så sjukt mycket saker i sin vardag. Vill också vara pigg, glad och tidseffektiv alltid.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Absolut ingen. Jag isolerar mig.

70. Har du någon piercing? Nej. Har haft i läppen under gymnasiet dock.

71. Din största vinst? Pengar eller i livet? 8000kr och min familj.

72. Civilstånd? Singel, men känslomässigt otillgänglig.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Ansiktsboken, Tradera, Blogg, Bloglovin', LU

74. Är du fåfäng? Är jag?

75. Ångrar du någonting du gjort? Nä, men jag ångrar något jag INTE har gjort.

76. Hur gammal är din pappa? 30 år äldre än mig!

77. Vilket är ditt drömjobb? Hmmmmm... Forska inom psykologi med riktiga psykopater som studieobjekt... Eller typ vara snygg och blogga om att vara snygg och bli miljonär på det. Verkar chill som fan.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Bli proffs på motocross. Bli proffs på kickboxning. Bli ninja. 

79. Vad har du haft för husdjur? Ååååh, Zelda... Kisemisepomspoms.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Äh, ni vet väl allt.

81. Svär du ofta? Räknas könsord som svordomar?

82. Sverige när det är som bäst? När sommaren och semestern slår till och man verkligen känner av vibbarna av lycka från alla.

83. Kan du åka slalom? Haha, nä asså...

84. Vad har du ätit i dag? Haha. Havegrynspannkaka, kålpudding, Dumle, Doritos, banan

85. Vad har du för utbildning? Förutom grund- och gymnasieutbildning har jag en högskoleexamen i byggd miljö.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Jag skulle vilja säga hjärnan, som Hanapee gjorde, men min hjärna gör fan mitt liv till ett helvete ibland, så jag säger min händer. De kan användas till mycket.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Rumpan. För slapp, för platt, för fyrkantig. Haha, den var lätt!

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är väl ganska sympatisk? Haha.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Att jag gärna isolerar mig själv.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Hitler, för vad hände i hans hjärna?  Verner von Heidenstam, för vi är tydligen lika enligt ett test om vilken historisk person man påminner mest om...

91. Saknar du något? Ja.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja, men mest roligt.

93. Vad gör dig ledsen? Mycket i denna värld. Orättvisor bl.a.

94. Vad gör dig glad? Också mycket i denna värld. Allt i bebis-form bl.a.

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.

96. Vad ska du göra i helgen? Äta Dumle, träna, leka med kompisar, träffa familj, plugga.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Haha, finns nog en del att välja på... Men kanske den gången jag moonade en fullsatt stadsbuss.

98. Vad har du för laster? Det vet ni nog redan vid det här laget..

99. Vem är din förebild? "Alla jävlar som orkar kämpa och kämpa för rättvisa när det är så jävulskt motigt just nu" - Lämnar Hanapees svar här.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Borsta tänderna och däcka! Godnatt!

Kommentera här: