tips till tédrickare

Jag vet inte om någon av er har druckit Friggs vitaminberikade téer, Te+? Dricker man redan mycket té kan man få en vitaminboost på köpet. Jag tror det finns fyra olika varianter. En med D-vitamin som behövs extra mycket nu på vinterhalvåret när solen är spårlöst försvunnen... En med C-vitamin och zink för att stärka immunförsvaret (zink är också bra för hyn om man har problem med finnar). De andra två är de jag har köpt och tänkte testa nu. Det ena ska dämpa sötsug och upprätthålla en jämn blodsockernivå, och det andra ska vara motverka trötthet och pigga upp. Vill egentligen testa att dricka alla fyra varje dag, men jag dricker fasiken inte så mycket té någonsin, haha. Får testa dem i omgångar. Hoppas på icke-trams!
 
 
 
Sockerbalas: Rooibosté är vanligtvis inte min favorit, men det här är faktiskt riktigt gott, med smak av choklad och chai. Har bara druckit det en dag, så har ännu inte känt av någon effekt. Men en kopp ger 100% av det rekommenderade dagliga intaget av krom. Hoppas det håller Dumle borta...
 
Energi: En kopp av det här gröna téet innehåller lika mycket koffein som en burk energidryck, så tips är att inte dricka det innan läggdags.. Innehåller också vitamin B1, B6 och B12 (50% av RDI), och smakar citron och mynta. Jag dricker gärna kaffe på morgonen, men försöker testa det här téet istället ett tag för att känna av om det ger någon effekt. Kanske ett asbra alternativ till kaffe och energidrycker?
 
Eller inte. Kaffe och Burn <3
 

Kommentera här: