vill vs kan

Nu när jag saknar inkomst skiljer sig verkligen det jag VILL och KAN göra om dagarna.
 
VILL typ
- Festa
- Shoppa (julklappar, jeans, nyårsklänning, skor, ullhalsduk, vinglas, kaffemuggar, kapselmaskin, jetplan)
- Resa
- Köpa lägenhet. Eller åtminstone renovera den här
- Äta ute och fika
- Köpa aktier
- Starta eget
- Bli världsmästare i motocross
 
KAN typ
- Söka jobb
- Mysa
- Läsa planeringsböcker, tidskrifter om stadsplanering och allt annat
- Måla om lister och fönsterkarmar
- Lägga pärlplattor
- Kolla tv-serier och spela tv-spel
- Lära mig något nytt
- Träna på gymmet
 
Intressant hur viljan att göra allt man inte kan blir hundra gånger starkare när det definitivt inte går. Jag har verkligen aldrig velat bli ninja så mycket som jag vill nu... Var fan kommer alla hittepå-grejer ifrån plötsligt? Men å andra sidan har jag kanske slagit rekord i serietittande? Snart 5 säsonger av Breaking Bad på typ tre veckor? HEHE. Hatar Walter, hatar Jesse, men kan inte leva utan dem. I veckan har jag för övrigt satt igång att måla om lister och fönsterkarmar i lägenheten. Det blev en del snickerifärg och väggfärg över från projektet i vardagsrummet förra året.. Ska fortsätta med att måla om i hallen. Finns det tid för KAN-listan någon gång är det definitivt nu! Idag ska jag däremot göra något från VILL-listan. Tar mina sista födelsedagspengar och drar och shoppar och fikar!!! Ska såklart skylta med shoppingen här sen.
 

Kommentera här: