ohmyfuckinggod

Asså, LYCKAN! Ikväll fick jag tillbaka min telefon! Jag vet inte om det är karma för att jag handlade mat åt en romsk tiggare idag.. Men någon hade lämnat in den på hittegods. Bara det är otroligt! Men helt jävla FANTASTISKT är att telefonen är fucking felfri! Inga sprickor, inga märkbara repor, bara lite småskit. Återstår bara att se om den fungerar som den ska i övrigt, men det tror jag. Tur i oturen ALLTSÅ!
 
Med tanke på hur jävla trångt det var, och hur mycket skit och glassplitter det fanns i lokalen, har jag svårt att tro att den har hamnat på golvet ens. Tog någon den, fick samvetskval och lämnade in den..? I will never know. MEN FYFAAAAAN VAD GLAD JAG ÄR! Konstigt nog har jag inte haft någon direkt ångest över hela grejen. Det har varit jobbigt de här dagarna såklart, det var en dyr förlust och man känner ju sig avskärmad på det sättet, men jag har seriöst inte mått dåligt över det. Vet inte om jag undermedvetet känt att det kommer lösa sig, eller vad fan det handlade om.. Min mamma däremot grät en hel del.... Hehe....
 
Nu måste jag bara ringa mitt försäkringsbolag imorgon och stoppa utbetalningen jag skulle få. Min hemförsäkring täckte händelsen trots att jag inte hade drulletillägg, men självrisken var ganska hög. Men det känns ändå bra att veta att de faktiskt hjälper till även vid händelser utanför hemmet! Undrar bara om jag behöver meddela polisen också? Gissar att de lägger ner fallet direkt eftersom borttappade/stulna telefoner är ganska hopplöst att få åter vanligtvis. Ikväll firar jag iaf med att säkerhetskopiera telefonen!

Kommentera här: