blöta jeans

Första gången jag hörde om någon som medvetet hade på sig blöta jeans var från min mamma. När hon var ung var det tydligen så de gjorde för att få jeansen att sitta som en smäck. Sen har jag hört det igen från en kille som jobbade på JC, att man skulle duscha med sina nya jeans på sig och låta dem torka på en för att få den ultimata passformen för sin kropp. Min mamma däremot berättade att hon och hennes systar hjälptes åt att dra på jeansen först efter att de blivit blötladga. Idag testar jag att gå in mina nya Nudiejeans med metoden JC-killen tipsade mig om... Och jag sitter alltså i skrivande stund med genomblöta jeans på mig. Det är rätt blött (daah), kallt och luktar illa. Än så längre rekommenderar jag ej det här...
 
Sjukt osjyst känsla alltså..... Men hoppas röven och låren sitter lite bättre efter det här!

Kommentarer:

1 melinda:

ÄLSKAR DIN HEADER :O

Svar: Tack tjejen! Bilden är tagen vid Örnahusen på Österlen.
jawna

2 Amanda:

Man kan också bada i havet med sina jeans det ska tydligen ge en nice look. Vill påpeka att jag aldrig ha testat detta själv....än! :)

Svar: Haha, är det saltet som ska ge slitningar då eller? Vi testar nästa sommar när det iaf är lite varmt i vattnet ;)
jawna

Kommentera här: