tandställning

Göh, jag var på konsultation hos tandregleraren igår. Kan väl inte säga att det gick bra direkt med tanke på att priserna var det dubbla och nästan tredubbla av vad jag trodde att det skulle kosta.. De alternativen jag fick var en synlig tandställning på övre tandraden för 24000kr, som ska sitta i ett år, eller en osynlig tandställning som kommer fixa både nedre och övre tänderna för 37000kr, också ett års behandling. Med tanke på min ekonomiska situation just nu kändes detta väldigt tråkigt, men tänderna trycks framåt hela livet vilket betyder att det bara blir "värre", så jag tänker genomföra det här ändå. Delbetalning fo sho.
 
Fast helvete, priset alltså, kunde gjort ett nosejob.. Haha.
 
 
Fantiserar om det här just nu. HEHE.
 

Kommentarer:

1 Des:

HEHE 😉😉😉☺️

2 Regina:

Helt SJUKT DYRT?!? Vad glad jag är nu att jag fick min tandställning trots att det var "på gränsen" (hade inte direkt bettfel, utan det var kosmetiskt). Kanske de har blivit hårdare? I alla fall, sjukt segt. Men nog värt det i längden om du känner som du gör <3

Svar: Visst är det stört!? Försöker tänka "det är bara(...) pengar...." Försäkringskassan går ju inte in och betalar om det inte handlar om något grövre problem.. De har säkert blivit hårdare. Sen vet jag inte om det alltid har varit såhär dyrt när man måste betala allt själv? :S De tyckte inte jag behövde tandställning som barn, så får ta hand om det själv nu.. Skönt att du fick det utan att betala hutlösa summor.. Haha! :)
jawna

Kommentera här: